Emaily chodí se zpožděním 5 až 10 minut – vypnout greylisting spam protection

Řešil jsem problém, že email dorazil až po 10 minutách nebo nepřišel vůbec (např. od pojišťovny Kooperativa). Toto zpoždění způsoboval greylisting.

Greylisting v Plesku (nebo obecně v Postgrey) funguje tak, že dočasně odmítá e-maily od neznámých odesílatelů a očekává, že se je legitimní server pokusí poslat znovu po určité době (obvykle 5–15 minut). Pokud e-mailový server zopakuje pokus, je považován za důvěryhodný a jeho budoucí e-maily už nebudou blokovány.

V administraci serveru Plesk se to zapíná/vypíná v Tools & Settings -> Spam Filter Settings -> Switch on server-wide greylisting spam protection).

Zjistit, jestli jsou emaily odmítány greylistingem se dá v logu /var/log/maillog nebo maillog.processed.

Hláška pro odložení vypadá takto:

grey: stderr: DEFER

Hláška o přeskočení (asi u známých serverů, adres)

„grey: stderr: SKIP“.