Řešil jsem problém, že email dorazil až po 10 minutách nebo nepřišel vůbec (např. od pojišťovny Kooperativa). Toto zpoždění způsoboval greylisting.
Greylisting v Plesku (nebo obecně v Postgrey) funguje tak, že dočasně odmítá e-maily od neznámých odesílatelů a očekává, že se je legitimní server pokusí poslat znovu po určité době (obvykle 5–15 minut). Pokud e-mailový server zopakuje pokus, je považován za důvěryhodný a jeho budoucí e-maily už nebudou blokovány.
V administraci serveru Plesk se to zapíná/vypíná v Tools & Settings -> Spam Filter Settings -> Switch on server-wide greylisting spam protection).
Zjistit, jestli jsou emaily odmítány greylistingem se dá v logu /var/log/maillog nebo maillog.processed.
Hláška pro odložení vypadá takto:
grey: stderr: DEFER
Hláška o přeskočení (asi u známých serverů, adres)
„grey: stderr: SKIP“.